Image by Kseniya Lapteva

Ansökan

Verkar Almaskolan spännande? Det är möjligt att byta till vår skola när som helst under läsåret.

VILL DU VETA MER OM SKOLAN?

Maila till skolan på adress: rektor@almaskolan.org. Du kan då få träffa rektor, få information om skolan samt en rundvandring. Du kan också komma på ett av våra informationsmöten, som vi brukar ha varje termin. Se aktuella datum för informationsmöten här.

SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT SÖKA TILL ALMASKOLAN

Nedan finns en köanmälan som du fyller i och skickar in till skolan. Kom ihåg att båda föräldrarna behöver underteckna den om ni har gemensam vårdnad. När din köanmälan kommit in till oss hamnar den i vår kö.

För ansökan klicka på: Ansökan till Almaskolan

– Skriv ut, fyll i och skicka in till oss, Regattagatan 39, 723 48 Västerås, eller maila den till rektor@almaskolan.org. Det går också bra att kontakta skolan via mail till skolstart@vwaldorf.se.

Om det inte finns plats i klassen, placeras din ansökan i kö. När det finns plats, hör vi av oss till er för ett intagningssamtal tillsammans med barn och förälder.

Köanmälan gäller sex månader därefter ska den förnyas om intresse kvarstår. Meddela via mail till skolstart@vwaldorf.se.

FÖRSKOLEKLASS

Anmälan till förskoleklassen görs på samma blankett som till skolan.

waldorfvasterasbylindaeliasson2018-web-173.jpg

SÅ HÄR GÖR DU FÖR ATT SÖKA TILL WALDORFFÖRSKOLAN BARNTRÄDGÅRDEN

Anmälan till Västerås Waldorfförskola sker direkt till förskolan på telefon: 021-80 48 62, eller via mail till: barntradgarden@hotmail.com