Synpunkter/klagomål

Huvudman för skolan är Stiftelsen Almaskolan. Huvudmannen har ansvar för juridiska frågor angående skolan. Du kan komma i kontakt med huvudmannen genom att skicka ett mail till: styrelsen@almaskolan.org, eller ringa: 021-80 37 38

Rektor är Johan Östlund. Det är till honom du vänder dig om du har frågor angående det pedagogiska arbetet (telefon 079-304 70 17, via admentum.se eller rektor@almaskolan.org). Klassläraren ansvarar för arbetet i klassen, och det är till klassläraren du vänder dig i första hand om du har frågor om just ditt barn, undervisningen i klassen eller annat.

Har du synpunkter eller klagomål på skolan? Här är en blankett för det. Skriv ut, fyll i och skicka eller lämna till skolan. Blanketten finns också att hämta på skolan, fråga din klasslärare eller rektor.